کتاب احکام سوپرمارکت و خواربارفروشی

به گزارش سایت اطلاع رسانی پژوهشکده امر به معروف، این کتاب سی و ششمین دفتر از مجموعه «فقه و زندگی» بوده و در ۹ فصل سامان یافته که هر فصل دارای موضوعات متنوع می باشد.
عناوین فصل های کتاب عبارتند از: «فروشگاه»، «فروشندگان»، «مشتری»، «مقدار کالا»، «معیوب بودن کالا»، «مایعات»، «بهداشت»، «کم فروشی»، «برهم زدن معامله».
در قسمتی از فصل هشتم (کم فروشی) آمده است:
در بسیاری از موارد انسان، زیرکانه کم فروشی می کند و چه بسا جز خدا و خودش کسی به آن آگاه نباشد.
بر این اساس مشخص است که فروش چه چیزهایی و نیز انجام دادن چه کارهایی کم فروشی محسوب می گردد، ولی از باب نمونه مواردی بیان می گردد:
* ریختن آب در شیر؛
* ریختن آب در آبلیمو و هر مایع دیگر؛
* کم کردن وزن کالا، مثل این که به جای ۱۰۰۰ گرم، ۹۰۰ گرم وزن کند؛
* مخلوط کردن جنس خوب و بد و فروختن به عنوان جنس مرغوب؛
* کمتر بودن وزن کالا نسبت به مقداری که روی آن نوشته شده است؛
* قرار دادن مرغ ذبح شده در آب تا داخل آن آب رود و سنگین شود؛
* دستکاری کردن ترازو و برهم زدن نظم آن.
کتاب “احکام سوپرمارکت و خواربارفروشی” در ۱۲۰ صفحه و باقیمت: ۲۵۰۰ تومان در قطع پالتویی به سفارش ستاد امر به معروف و نهی از منکر و به همت پژوهشکده امر به معروف منتشر شده است.
علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، خیابان مصلی، انتشارات نشر معروف، پلاک ۶۸۲ مراجعه کرده و یا با تلفن: ۳۲۹۲۶۱۷۵-۰۲۵ تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =